• Szybki kontakt:
  • + 48 81 307 77 17
  • kontakt@takmedia.pl

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wyślij zapytanie o ofertę

Możesz także do nas zadzwonić 81 307 77 17
lub napisać na adres kontakt@takmedia.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest TakMedia sp. z o.o. siedzibą w Lublinie, ul. Rusałka 4B, 20-103 Lublin.

Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania. Dane będą przetwarzane tak długo jak będzie do konieczne to jego obsługi. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania i przygotowania oferty. W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem: iod@takmedia.pl.
czytaj całość zwiń

10 sposobów na to, jak poprawić swoje kampanie AdWords w 2018

Trudno dzisiaj nie reklamować się w Internecie. Jest to praktycznie niemożliwe i firmy, które chciałyby uniknąć takiego działania praktycznie skazują swoją firmę na nieistnienie. Jednak reklama reklamie nierówna i zaczynając działania marketingowe w sieci trzeba wiedzieć, jak je robić lub jak zmodyfikować, aby odniosły skutek. Dotyczy to również kampanii AdWords.

Sposób pierwszy – postaw na słowa kluczowe

Niezależnie od mijających lat, słowa kluczowe są podstawą dobrej kampanii AdWords. Bez nich nie uda się osiągnąć oczekiwanego efektu, ponieważ teksty na stronie nie będą wyświetlać się użytkownikom Internetu, nie będą im polecane i w związku z tym – znikną w odmętach sieci. Dopasowane słowa kluczowe wpłyną pozytywnie na CTR, czyli współczynnik klikalności reklamy produktu lub usługi. Wynika to z faktu, że poszukując odpowiedzi na swoje pytania ludzie zazwyczaj chcą otrzymać odpowiedź dotyczącą konkretnego hasła. W związku z tym najlepiej jeżeli w tekście znajdują się wyszukiwane często słowa kluczowe. Jak pokazują badania najlepszą klikalność mają ściśle dopasowane frazy, jednak nie jest dobrze posługiwać się tylko nimi, bowiem uzyskuje się wówczas tekst przeładowany, który choć wyskakuje jako pierwszy w Google, nie daje użytkownikowi żadnej odpowiedzi. Poza ścisłym dopasowaniem dobrze jest wziąć pod uwagę także dopasowania przybliżone, bowiem może się okazać, że będą one tak samo korzystne. Metoda prób i błędów w słowach kluczowych pozwala na ograniczenie niechcianych reklam, a to przełoży się na większą klikalność.

Sposób drugi – pociągający nagłówek

Kolejny ważny element w reklamie to nagłówek. Bez niego ciężko o przyciągnięcie szerokiego grona odbiorców. W przypadku AdWords do dyspozycji masz 25 znaków, które możesz wykorzystać jako zachętę do zapoznania się z całością artykułu. Przy tym nawet konstruując nagłówek musisz pamiętać, że reklama jest niczym innym, jak odpowiedzią na potrzeby oraz pytania przyszłych klientów. Nagłówek mający go przyciągnąć powinien w interesujący sposób sugerować, że reklama jest odpowiedzią na jego potrzeby. Właśnie w nagłówku można użyć słów kluczowych. Wszystkie badania marketingowe podkreślają, że internauci znacznie chętniej będą naciskać na nagłówki i treści, które będą prawie identyczne z zapytaniem, które wpisali do wyszukiwarki. Nie martw się, że masz za mało znaków, 25 to idealna długość dla wyróżnienia tego, co chcesz zareklamować.

Sposób trzeci – więcej treści w nagłówku

Jeśli 25 znaków to za mało, AdWords może zyskać na skuteczności, jeżeli poszerzysz nagłówek. Jest na to prosty i bezpłatny sposób. Wystarczy jedynie, że na końcu pierwszego wersu swojej reklamy dasz wykrzyknik bądź kropkę, wówczas AdWords jest w stanie połączyć ten wers z nagłówkiem. Stanowi to sposób szybki, sprytny i skuteczny, żeby zainteresować bardziej potencjalnego klienta: gdy klient otrzyma chociaż kawałek treści będzie bardziej skłonny do poznania dalszego ciągu. Sprawdza się to szczególnie skutecznie, gdy nagłówek zawiera pytanie, a pierwszy wers odpowiedź.

Sposób czwarty – pamiętaj o rozszerzeniach

Google zmienia się cały czas, dodając do AdWords kolejne możliwości do wykorzystania. Obecnie masz do dyspozycji 12 rozszerzeń, zarówno ręcznych, jak i automatycznych. Znasz je wszystkie? Jeżeli nie, to najwyższa pora poznać, gdyż ich znajomość może pomóc w konstruowaniu skutecznej reklamy. Dzięki rozszerzaniu możliwości reklamowych użytkownik ma okazję poznać firmę, zapoznać się z produktami, promocjami, usługami. Wbrew pozorom klientom nie wystarczy już tylko wiedza o jednym produkcie, chcą poznać kto za nim stoi. Dodatkową zaletą rozszerzeń jest możliwość wyróżnienia się pomiędzy innymi, podobnymi produktami.

Sposób piąty – dobre teksty reklamowe

Dobra reklama to nie tylko nagłówek. To teksty reklamowe o dużej skuteczności. Fakt, że za poprawą skuteczności kampanii AdWords stoją dobre teksty nie zmienia się od lat i nie zmieni się również w 2018r.

Z uwagi na to, że reklama ma odpowiadać na potrzeby klienta skup się na udzielaniu odpowiedzi. Nie rozwlekaj się przy pisaniu, pisz konkretnie, krótko – długie teksty zmniejszają skuteczność reklamy. Nie poddawaj się tzw. laniu wody, byle tekst był dłuższy. Staraj się zawsze przemyśleć, jakie są największe zalety produktu, Ciebie, firmy i skup się na tym, inne informacje są zbędne. Pamiętaj o eksponowaniu nie tylko swoich zalet, ale przede wszystkim zalet prezentowanego produktu, aby czytelnik zrozumiał, że musi go mieć.

Sposób szósty – skonfiguruj Google Analytics

Przydatne jest także zaprzyjaźnienie się z Google Analytics. Daje ono szansę na dobre wspomaganie reklamy. Ułatwia weryfikację rzeczy, które mogą Ci umknąć, mianowicie podpowiada czy wszystkie cele reklam są poprawne, czy nie istnieje duże ryzyko ruchu spamowego oraz czy tzw. kod śledzący na Twojej stronie internetowej jest poprawny. Analiza kampanii pomaga na jej sprawne przeprowadzenie oraz osiągnięcie dobrego efektu.

Sposób siódmy – kierowanie demograficzne

Możliwość kierowania swojej reklamy i tym samym produktów do konkretnej płci może być istotnym krokiem w przód. Jest to nowinka, gdyż dotychczasowo nie była to możliwa opcja i reklamę można było skierować tylko na listy mailingowe bądź remarketingowe. Obecnie można je dostosować do płci, wieku, a nawet do grup wiekowych. Pozwala to na zyskanie znacznie większej liczby odbiorców, która szuka konkretnych produktów z danej grupy. Być może Twoich produktów.

Sposób ósmy – maile do klientów

Nie jest to całkowita nowość, lecz z roku na rok jest lepiej rozwijana i potrafi przynosić duże korzyści. Mowa o możliwości dodawania do AdWords adresów emailowych klientów, którzy już kiedyś skorzystali z produktu lub wyrażają taką ochotę. Dzięki temu można poinformować potencjalnych zainteresowanych o nowinkach od razu, bez liczenia, że znajdą tekst dopiero, kiedy sami o niego zapytają poprzez wyszukiwarkę.

Sposób dziewiąty – nowy panel AdWords

Od 2018 roku w życie wejdzie nowy panel AdWords. Jego opanowanie pozwoli na poprawienie kampanii reklamowej. Jest bardziej poręczny, pozwala na tworzenie kampanii w krótszy, ale jednocześnie skuteczniejszy sposób. Nowe funkcje pozwalają na sprawne tworzenie grup reklamowych, kampanii nastawionej na konkretne cele, podglądanie postępów kampanii, lepszy podgląd danych i kontrolowanie oraz modyfikowanie kampanii zgodnie z ruchem klientów.

Sposób dziesiąty – sprawdzaj i testów

Nawet najlepsze wskazówki oraz własna intuicja nie zastąpią testowania różnych sposobów prowadzenia reklamy. AdWords zmienia się z tygodnia na tydzień i to, co było dobre wcześniej, nie sprawdza się za kilka dni. Niezbędne jest ciągłe testowanie i dostosowywanie kampanii, aby budziła, jak najlepszą reakcję.

Ocena: 5.0/5. 1 ocena.
Chwileczkę...

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ