Dlaczego powinieneś zainteresować się AdWords Mobile?

Jeśli chcesz skutecznie promować swoje działania lub produkty powinieneś być na bieżąco i nie pozostawać w tyle za nowinkami. AdWords Mobile to jeden ze sposobów, aby docierać do znacznie szerszej grupy odbiorców, niż dotąd. Jeśli dotąd omijałeś taki pomysł na działanie, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego AdWords Mobile powinno stać się częścią Twojego życia.

Bez smartfona, jak bez ręki

O ile jeszcze kilka lat temu kampania reklamowa w Internecie oznaczała kampanię widoczną na komputerze, to teraz nie jest to jedyny sposób na podgląd. Odkąd na rynku pojawiły się smartfony wiele się zmieniło, ponieważ dają one znacznie więcej możliwości, niż telefony komórkowe sprzed dziesięciu lat. Stały się czymś więcej, niż telefonami do przeprowadzania rozmów i pisania smsów, są małym oknem na świat, w którym mieści się cały Internet. Są używane częściej, niż laptopy oraz komputery, dlatego chcąc przeprowadzać skuteczne kampanie reklamowe trzeba dostosować się właśnie do smartfonów.

Co jest wyjątkowego w kampanii AdWords Mobile?

Smartfon w rękach młodego pokolenia jest elementem stałej łączności ze światem. W przeciwieństwie do swoich dziadków oraz części rodziców osoby między 15 a 35 rokiem życia istnieją w prawdziwej „globalnej wiosce”. Dzięki nowoczesnym urządzeniom oraz sieci niemal w każdym zakątku globu przekazują sobie informacje w ciągu sekundy i w ciągu sekundy je otrzymują. Takie zachowanie i życie, utrzymywanie kontaktów z ludźmi z różnych stron świata, sprawia, że marketing musi dostosować się do nich, jako przyszłych odbiorców reklam. Dawne metody promocji muszą stopniowo być wycofywane lub marginalizowane.

Kampanie AdWords Mobile cechować musi tym samym dostosowanie się do młodego pokolenia, które lubi własny indywidualizm, ma głębokie przekonanie o swojej własnej wartości oraz jest wygodne. Dąży do spędzania czasu aktywnie, bez nudy, na poszerzaniu swoich umiejętności, a sieć kontaktów często buduje w oparciu o Internet i ludzi z różnych stron kraju oraz świata. Smartfony ułatwiają to wszystko dzięki dostępnym przez nie social mediom. To wszystko wiąże się z oczekiwaniami w stosunku do szeroko dostępnych aplikacji mobilnych, ułatwiających odbiór portali społecznościowych, sklepów, rachunku bankowego przez telefon. Pozwala to na szybką realizację swoich zachcianek, zakupów i zamówień. To oznacza, że częściej wyszukuje się potrzebne rzeczy przez wyszukiwarkę w telefonie, a nie na komputerze. Wykorzystaj to i zacznij reklamę AdWords Mobile, zanim pojawią się inni.

Co wyróżnia reklamę w telefonie?

Rozpoczynając kampanię AdWords Mobile musisz poznać kilka podstaw. Przede wszystkim nie należy traktować jej tak samo, jak reklamy widocznej na komputerze. Oznacza to, że skopiowanie przygotowanej kampanii komputerowej i umieszczenie jej odbiorze mobilnym nie przyniesie sukcesu i nie wchodzi w grę. Wynika to z faktu, że wyszukiwarka w telefonach nie jest tożsama z wyszukiwarką w komputerach, choć tak może wydawać się na pierwszy rzut oka. Charakteryzują ją indywidualne cechy, które nie tylko trzeba poznać, lecz także dostosować się do nich.

Do podstawowych różnic należy podejście wyszukiwarek do słów kluczowych. W wyszukiwaniu mobilnym, z uwagi na warunki smarfona, używa się mniejszej ilości słów kluczowych. Dodatkowo nie są one tak szczegółowe, jak na komputerze, ale bardziej ogólne. Ułatwia to konstrukcję reklam, gdyż można pozwolić sobie na ogólność, która podczas wyszukiwania na komputerze nie jest mile widziana.

Drugą zaletą AdWords Mobile jest postrzeganie reklam w aplikacjach przez Google. Okazuje się, że kampanie reklamowe prowadzone specjalnie dla urządzeń mobilnych są znacznie lepiej odnajdywane przez Google. Ma do duży związek ze wspomnianym już rozwojem smartfonów. Stają się dla wielu osób niezbędne, nierozerwalnie z nimi związane, a ich właściciele coraz chętniej wyszukują treści właśnie w sposób mobilny. Jednak mało kto instaluje blokady reklam (jak ma to miejsce w przypadku komputerów). Nieaktywny AdBlock pozwala na dostarczanie użytkownikom znacznie większej liczny reklam, niż pozwala na to komputer.

Trzecią rzeczą, o której dobrze jest pamiętać reklamę mobilną, to dodanie krótkiego, maksymalnie 6-sekundowaego spotu na kanale YouTube. Okazało się w toku badań, że filmy są chętniej odtwarzane na telefonach, niż na komputerach.

Jak zacząć reklamę w AdWords Mobile?

Skoro już wiesz, że warto postawić na reklamę w urządzeniach mobilnych, dowiedz się, w jaki sposób rozpocząć taką kampanię.

Przede wszystkim postaw sobie konkretne cele. Nie mogą być ogólne, gdyż to nie jest korzystne dla żadnego przedsięwzięcia. Powinny być także nastawione na możliwe osiągnięcie, realistyczne i spięte w całość konkretnym terminem, w którym mają zostać zrealizowane. Im bardziej mętne zadania sobie postawisz, tym trudniej będzie ci je osiągnąć. Zanim zaczniesz kampanię AdWords Mobile przemyśl ją, żeby nie zawieźć w trakcie działania.

Po ustaleniu celów zastanów się do jakiej grupy chcesz trafić ze swoim produktem. Nie da się trafić do wszystkich, a wybierając jedną lub dwie możliwości ułatwiasz sobie działanie i wybranie grupy, która na reklamę odpowie. Myślenie o tym oznacza, że nad reklamą musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań: kto będzie docelową grupą dla produktu, o jakiej porze dnia korzystają z urządzeń mobilnych, czego chcą i czego poszukują w Internecie, gdzie mieszkają (wieś, miasteczko, miasto), jakich informacji i produktów poszukują częściej oraz czemu to ty, masz spełnić ich oczekiwania? Odpowiedzi na takie pytania ułatwiają dobór słów kluczowych. Jak wspomniano, w AdWords Mobile mogą być one bardziej ogólne, jednak muszą być, w przeciwnym razie kampania nie odniesie sukcesu, ponieważ nikt nie znajdzie tego, co chcesz zaoferować.

Pomimo dopuszczalnej ogólności nie można iść na łatwiznę. AdWords Mobile wymaga słów użytych w odpowiednim kontekście, ponieważ wynik musi być bardzo trafny. Użytkownicy sprzętów mobilnych nie są przesadnie cierpliwi i gdy wyszukiwanie nie odpowiada ich oczekiwaniom, szybko przechodzą do poszukiwania czegoś innego. Dodatkowo, co musisz wiedzieć, podczas przeszukiwania sieci właściciele smartfonów wpisują znacznie krótsze frazy. Wynika to głównie ze sposobu użytkowania telefonów, jak również chęci zrobienia wszystkiego szybciej, zamiast wpisywania całych zdań. Dobrze dobrane słowa kluczowe sprawią, że Twój produkt może być zakupiony w ciągu maksymalnie dwóch godzin. Ponownie wynika to z prędkości oraz mniejszego czasu zastanawiania się nad skorzystaniem z oferty, jakie wykazują użytkownicy mobilni.

Stale na bieżąco – z AdWords Mobile

AdWord Mobile przynieść Ci może szybkie zainteresowanie Twoją ofertą, lepsze wyniki sprzedażowe, jak również konieczność stałego trzymania ręki na pulsie. Prowadzenie takiej kampanii nie pozwala na przestoje. Trzeba działać szybciej, stale optymalizować reklamę, a także pamiętać o nadzorowaniu mobilnej wersji strony produktu. Bez posiadania mobilnej wersji, kampania nie ruszy z miejsca, gdyż mało który użytkownik urządzenia mobilnego będzie chciał czekać, aż załaduje się ona w podstawowej wersji.

Decydując się na skorzystanie z AdWords Mobile powinieneś zacząć z kilkoma różnymi wersjami jednej reklamy, ułatwi Ci to ocenę, która z nich będzie najlepsza.

Brak ocen
Chwileczkę...

Dodaj komentarz