Jak szybko i skutecznie aktualizować stare wpisy na bloga?

Spora część ruchu na Twoim blogu pochodzi ze starych wpisów. Kryją one w sobie wielki potencjał. Oprócz tego, że piszesz cały czas nowy kontent, warto żebyś zadbał o to, co przynosiło Ci (i przynosi) korzyści, a co przy odrobinie wysiłku może nawet podwoić ruch na Twojej stronie – stare wpisy. Jaką przyjąć strategię, by szybko i skutecznie zoptymalizować stare posty? W niniejszym tekście postaram się przybliżyć Ci kilka sztuczek, które łatwo wykorzystasz. Zaczynamy.

UAKTUALNIENIE TREŚCI

Warto przeanalizować statystyki bloga i znaleźć wpisy, które dawniej dawały duży ruch, ale z czasem spadły w wynikach wyszukiwarki. Mogą to być posty sprzed nawet kilku lat – z pewnością zawarte w nich informacje nie są już aktualne. Poświęć czas na odświeżenie tych treści, dostosowanie ich do potrzeb dzisiejszego czytelnika. Pamiętaj o optymalizacji na słowa kluczowe – ruch do bloga może wzrosnąć nawet dwukrotnie!

POZYCJONOWANIE LONG TAIL

Pozycjonowanie tekstów na frazy „long tail” z angielska (dosł. „z długim ogonem”), ma tę zaletę, że jest tu dużo mniejsza konkurencja, a większość internautów i tak wpisuje w wyszukiwarkę długie frazy. Ciągi long tail są bardziej precyzyjne niż pojedyncze słowa kluczowe i zazwyczaj stanowią jakieś zapytanie. Jeżeli  przykładowo prowadzisz sklep internetowy z butami dla dzieci lepiej w tekście dodać dłuższe frazy, które dokładnie odzwierciedlają twoją ofertę np.  „zimowe buty dla dziecka” lub „sportowe buty dziecięce”. Oczywiście pozycjonując się na pojedyncze frazy jak „obuwie” lub „buty”, zapewne ściągniesz ruch na swoją stronę jednak bardzo często będą to osoby, które nie są zainteresowane Twoją ofertą. Postaraj się nie tylko optymalizować stary kontent na długie frazy, ale także odpowiedzieć w tekście na pytania w nich zawarte. Sprawi to, że czytelnicy znajdą poszukiwane informacje i będą skorzy do podzielenia się linkiem do Twojego tekstu. Poprawi się zatem nie tylko ruch, ale i konwersja bloga.

MOCNE SŁOWA

Mocne hasła (ang. „Power words”) w tytule bloga i podtytułach zdecydowanie przykuwają uwagę czytelników. Odświeżając stare wpisy postaraj się w nagłówkach używać słów takich jak „szybki”, „tani”, „trendy”, „skuteczny”, „zdrowy”, ogólnie tak zwanych „buzz words”. „Buzz words” w dużej mierze zależą od panujących w danym czasie mód. Także jeśli zmienisz trochę tytuły i podtytuły na bardziej trendy, masz szansę poprawić rankingi swoich treści.

ZACHOWAJ STARE URL

Uaktualniając stare posty na swoim blogu, pamiętaj pozostawić dawne url – do niego przypisana jest już spora liczba odsłon i komentarzy. Nie warto z tego rezygnować. Chodzi o to, by wykreować nowy ruch na starym, a nie działać od nowa.

WEZWANIA DO DZIAŁANIA

Wezwania do działania (ang. „calls to action”) to znany sposób na zwiększenie konwersji postów – komentarzy, dzielenia się, linkowania. Jeśli zidentyfikujesz stare posty, które mają duży ruch, ale słabą konwersję – warto wzbogacić je o pomysłowy call to action. Odświeżony wpis z intrygującym wezwaniem do działania może znacznie podnieść konwersję całego Twojego bloga.

KONSOLIDACJA

Czasami warto skonsolidować kilka starych tekstów przynoszących pewien ruch w jeden, szerszy, idący głęboko w temat tekst. Przy okazji można zaktualizować i odświeżyć pewne kwestie. Wykorzystasz starą pracę do stworzenia unikalnego, szerokiego postu, który może przynieść nowy, dużo większy ruch.

NOWE WPISY

Optymalizując stare posty nie zapomnij o ciągłym tworzeniu nowych treści. Pamiętaj – to, co stworzysz dzisiaj będzie procentowało przez bardzo długi czas, czasem nawet przez lata. Budowanie pozycji Twojego bloga to ciągła praca: tworzenie nowych i odświeżanie starych wpisów. Cały ten wysiłek sprawia, że powoli pniesz się w SERP-ach. A o to przecież chodzi. Powodzenia

Brak ocen
Chwileczkę...

Dodaj komentarz