• Szybki kontakt:
  • + 48 81 307 77 17
  • kontakt@takmedia.pl

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wyślij zapytanie o ofertę

Możesz także do nas zadzwonić 81 307 77 17
lub napisać na adres kontakt@takmedia.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest TakMedia sp. z o.o. siedzibą w Lublinie, ul. Rusałka 4B, 20-103 Lublin.

Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania. Dane będą przetwarzane tak długo jak będzie do konieczne to jego obsługi. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania i przygotowania oferty. W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem: iod@takmedia.pl.
czytaj całość zwiń

Optymalizacja strony produktu – jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Wszyscy właściciele sklepów internetowych, którzy chcieliby udostępnić zarówno swoim obecnym, jak i potencjalnym klientom internetowym szybką oraz łatwą możliwość zakupu towarów przez internet powinni zadbać o zbudowanie przejrzystej witryny z funkcją umożliwiającą wybieranie produktów i bezproblemową finalizację transakcji. Ważne jest także określenie jasnych celów marketingowych i sprzedażowych. Niestety w tym ferworze działań (a w przypadku sklepów online jest ich naprawdę sporo), wielu przedsiębiorców zapomina o detalach, czyli odpowiedniej optymalizacji sklepu i samych stron z produktami, które powinny przekonać użytkownika do ostatecznego zakupu.

W tym artykule postaramy się wyjaśnić, jak projektować i optymalizować strony produktów oraz co powinny zawierać takie podstrony (skupimy się na elementach istotnych zarówno dla potencjalnych kupujących oraz robotów wyszukiwarek).

Zacznijmy od podstaw – budowanie sklepu internetowego

Zanim jednak przejdziemy do zagadnień stricte optymalizacyjnych pod kątem SEO, warto zastanowić się nad konstrukcją samego sklepu oraz jak zachęcić do zakupu użytkownika który ogląda dany produkt. Warto zastanowić się nad całą organizacją sklepu i przemyśleć ścieżki zakupów oraz nie zapomnieć o tym, że każdy sklep powinien być przede wszystkim funkcjonalny.

Budując własny sklep warto pamiętać o poniższych funkcjach, których w obecnych czasach oczekuje już praktycznie każdy internetowy klient, to m.in.:

  • możliwość zrobienia szybkich zakupów bez konieczności rejestracji konta (coraz większa grupa Internautów chce zrobić okazyjne zakupy online, ale nie chce wypełniać formularza rejestracyjnego i aktywować konta z uwagi na znaczące wydłużenie procesu zakupów z tego tytułu);
  • ograniczenia do minimum formularza rejestracyjnego dla zainteresowanych klientów i połączenie opcji błyskawicznego założenia konta stałego klienta z konkretnymi korzyściami handlowymi jak rabat przy pierwszych zakupach albo stała obniżka cen dla klientów z założonym kontem (z punktu widzenia typowo biznesowego każdy klient z założonym kontem daje przedsiębiorstwu ogromne perspektywy do dalszego wzrostu);
  • akceptacja dla wielu środków płatności, począwszy od przyjmowania numerów kart kredytowych i płatniczych (debetowych), ale również przelewów natychmiastowych, tradycyjnych, systemów płatniczych (PayPal, PayU itp.), płatności SMS;
  • wsparcie dla klientów zagranicznych rozumiane zarówno jako możliwość rozliczenia transakcji w obcej walucie jak i możliwość zlecenia transportu zamówionego towaru dowolnym kanałem kurierskim poza granice kraju;
  • interfejs do szybkiego i wygodnego wskazywania danych płatniczych jak chociażby wystawienie faktury VAT dla nabywcy prowadzącego działalność gospodarczą;
  • możliwość szybkiego wygenerowania potwierdzeń, formularzy przelewów i innych dokumentów (wnioski, reklamacje itp.) z systemu transakcyjnego sprzedawcy.

Formularze kontaktowe oraz rejestracyjne

W wielu sklepach internetowych dużym wyzwaniem są tzw. porzucone koszyki. Są to produkty które zostały dodane do koszyka jednak podczas dalszych kroków jak np. wypełninie formularza klient zrezygnował ostatecznie nie dokonując zakupu. Warto utaj przyjrzeć się wszelkim formularzom rejestracji lub formularzom kontaktowym aby mieć pewność, że nie są zbyt skomplikowane lub nie stanowią problemu dla klientów.

Dobrze aby formularz rejestracji spełniał poniższe warunki

  • skrócenie go do minimum;
  • nie może wymuszać od użytkownika zbyt wielu danych wrażliwych czy danych osobowych;
  • proces dwustopniowej weryfikacji (np. wysłanie maila czy sms z kodem potwierdzającym dane podane we wniosku) powinien być odłożony do momentu wygodnego dla samego użytkownika bez konieczności tymczasowego ograniczania jego przywilejów w systemie sklepowym;
  • pozyskiwać do klienta dane teleadresowe, na które następnie prowadzona będzie korespondencja handlowa czy masowe kampanie mailingowe;
  • całkowicie czytelny, przejrzysty, zrozumiały i transparentny formularz/wniosek rejestracyjny;
  • jednoczesne wywiązywanie się z obowiązku przedstawienia wszystkich warunków regulaminowych i umownych klientowi, bez jednoczesnego zmuszenia go do czytania długich formalnych zapisów.

Praca u podstaw – optymalizacja sklepu i stron z produktami

Jak widać, elementów do zatroszczenia się przy projektowaniu sklepu internetowego jest całkiem sporo. Jeśli jednak już przedsiębiorca posiada skuteczne i dobrze działające narzędzie w postaci systemu sprzedaży online, musi zatroszczyć się o detale i pamiętać o tzw. pracy u podstaw, a więc pracy z każdą kolejną kartą produktu i podstroną wyświetlaną w kategoriach produktów. Współczesny klient, także ten Internetowy, jest skłonny do podejmowania decyzji handlowych w oparciu przede wszystkim o doznania wzrokowe, dlatego to grafika i konkretna kompozycja słowna/informacyjna/wizualna decydują w największym stopniu o tym, czy dany przekaz reklamowy i sugestia zakupu będzie skuteczna.

Strona produktu

Te detale, o których obowiązkowo należy pamiętać przy optymalizowaniu, edytowaniu i tworzeniu stron produktowych, to przede wszystkim:

  • tytuł i opis meta – jednocześnie konkretny i dokładny, ale zawierający także wyróżnik produktu, np. nazwę markę czy konkretną serię produktów; nie zapominajmy, aby nie przesadzać z długością – tytuł powinien mieć maksymalnie 60 znaków, opis meta natomiast 156 znaków.
  • grafika – przejrzysta, w wysokiej rozdzielczości, pozwalające na powiększenie według uznania klienta czy nawet obrót modelu trójwymiarowego produktu w celu sprawdzenia najmniejszych nawet detali konstrukcyjnych; obowiązkowo każde zdjęcie powinno zostać opisane atrybutem “alt”, w którym zamieścimy nawę produktu lub powiązana frazę kluczową i nazwę produktu/producenta;
  • pozytywne opinie, rekomendacje czy system punktowy/gwiazdkowy dla klientów, którzy dokonali już zakupów sprawia, że potencjalni nabywcy natychmiast zwiększają swoje zaufanie do produktu czy samego sklepu;
  • opis produktu/usługi – musi być w miarę rozbudowany, aby osoby poszukujące konkretnych rozwiązań miały możliwość zweryfikowania parametrów technicznych oferowanego modelu/usługi; opis powinien być unikalny, zawierać nagłówki H (odpowiednia strukturę od H1 do H6, przy czym H1 to nagłówek najważniejszy dla SEO) oraz kluczowe informacje o produkcie, warto także w opisie i nagłówkach stosować najważniejsze frazy kluczowe, nazwę produktu, producenta;
  • sugestia podobnych produktów/zestawów – powiązanie produktów pasujących kategorią lub komponowanie zestawów to okazja nie tylko na większy zarobek (wszak Klienci mogą kupić więcej, widząc sugerowane podobne lub uzupełniające się produkty), ale także zadbanie o linkowanie wewnętrzne i odpowiednie kreowanie ścieżki ruchu internautów na stronie.
  • Call to Action (CTA) – widoczna i odpowiednio zaprojektowana funkcja pozwalające przeglądającemu produkt szybko i skutecznie sfinalizować proces zakupów czy wyrazić swoją chęć zamówienia towaru albo jego rezerwacji (najczęściej w formie przycisku „kup/zamów” albo chmurek i przypominaczy o możliwości finalizacji zakupów jednym ruchem).

Analiza zachowań klientów w klepie internetowym

Jeżeli większość z powyższych elementów została wprowadzona na Twoim sklepie internetowym a jednak nadal masz problem z porzuconymi koszykami lub w ogóle z małą ilością zamówień lub zapytań przy sporym ruchu. Warto przeprowadzić analizę zachowań użytkownika dokonującego zakupu.

Obecnie na rynku jest wiele aplikacji, które dają takie możliwości jak sprawdzenie gdzie dokładnie klikają na naszej stronie użytkownicy jak się po niej poruszają oraz jakich danych nie chcą podawać podczas wypełniania różnego rodzaju formularzy.

Jednym z narzędzi, które daje te wszystkie możliwości jest Yandex Metrica. Warto również dodać że narzędzie jest w pełni darmowe. Dzięki niemu będziesz w stanie zobaczyć czy na Twojej stronie podczas dokonywania zamówienia nie występuje jakiś problem natury technicznej, lub UX. Być może któryś z kluczowych elementów jak przyciski potwierdzające zakup są zbyt małe, lub umieszczone w nieodpowiednim miejscu.

Yandex Metrica

Podsumowanie

Możliwość szybkiego nawiązania kontaktu ze sklepem w celu rozwiania wątpliwości, czy to poprzez telefon, połączenie wideo czy czat z konsultantem albo możliwość natychmiastowego wysłania zapytania e-mail, to oczywiście funkcje, o których podobnie jak zabezpieczenie certyfikatami e-bezpieczeństwa i ochrona danych osobowych, żadnemu właściciela sklepu cyfrowego nie trzeba przypominać.

Reasumując – zadbanie o odpowiedni leyout strony z produktem poprawi przejrzystość sklepu a także sprawi, że strona będzie dużo przyjaźniejsza dla internautów i robotów wyszukiwarek. W obu przypadkach wszystkie działania prowadzą do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania i wreszcie – do zwiększenia sprzedaży i obrotów przedsiębiorstwa.

Brak ocen
Chwileczkę...

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ