Pozycjonowanie lokalne

Jak stać się widocznym w swoim mieście?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne polega na podniesieniu poziomu widoczności strony www w konkretnym regionie – województwie, powiecie lub mieście, a w przypadku dużych miast nawet dzielnicy. To szansa na zaistnienie szczególnie dla mniejszych, działających lokalnie firm. Cały proces składa się z działań nakierowanych na promocję fraz kluczowych zawierających lokalizację miejsca, oraz wyszukiwanych przez użytkowników z obszaru działalności danej firmy, bez określania lokalizacji.

Co to jest Geolokalizacja?


Często wpisując zapytanie w wyszukiwarkę Google podajemy miasto, w którym szukamy danych towarów czy usług. Jednak nie wszyscy tak robią.

Geolokalizacja wyników sprawia, że osobie wyszukującej, mimo, że nie wpisze w wyszukiwarkę konkretnej nazwy miasta, w którym się znajduje, wyświetlają się wyniki spersonalizowane właśnie dla tego miejsca. Dzieje się tak, ponieważ Google nas lokalizuje i często sam zawęża wyniki wyszukiwania do stron firm znajdujących się na konkretnym terenie. Zresztą jest to o tyle słuszne, że mieszkając w Krakowie
najprawdopodobniej będziemy szukać fryzjera właśnie w tym mieście. Jeżeli zechcemy jechać do Kielc i tam skorzystać z usług fryzjerskich, powinniśmy wpisać frazę z nazwą miasta Kielce. Dodanie miasta w zapytaniu jest dla Google ważniejsze niż fizyczne położenie osoby, która zadaje pytanie.

Pozycjonowanie – jak być obecnym w Internecie​

Firmy internetowe oraz duże organizacje, posiadające oddziały na terenie całej Polski, są zazwyczaj zainteresowane pozycjonowaniem fraz ogólnych, które sprawią, że zawsze zostaną znalezieni z każdego zakątka kraju.

Firmy mniejsze, stacjonarne, działające lokalnie chcą zazwyczaj dotrzeć do klientów z rejonu, który obsługują. To może być miasto, powiat lub województwo. Ani klienci nie są bardzo skorzy do pokonywania setek kilometrów w celu na przykład skorzystania z usługi fryzjerskiej lub dentystycznej, ani też elektryk czy hydraulik nie będą za każdym razem jechać tak daleko do swoich klientów. W takim przypadku najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie lokalne. Trafimy z naszą reklamą do określonej grupy klientów mieszkających na terenie, z którego istnieje prawdopodobieństwo, że od nas dotrą.

Pozycjonowanie lokalne a adres działalności

W pozycjonowaniu lokalnym ważny jest adres działalności firmy, który powinien być w mieście, w którym chcemy się pozycjonować. Tylko wtedy będzie go można wypromować i pokazać w pierwszej dziesiątce. Istotnym czynnikiem zwiększającym szanse na wysoką pozycję jest też odległość, jaka dzieli adres firmy od użytkownika. Google uważa, że dla zadającego pytanie najważniejsze będą firmy znajdujące się najbliżej jego lokalizacji.

TakMedia Sp z o.o. Rusłaka 4b, 20-103 Lublin

796 - 552 - 636

Jeżeli macie Państwo jakiekolwiek wątpliwości, czy warto pozycjonować swoją firmę, chętnie to sprawdzimy i podpowiemy, czy ta forma reklamy sprawdzi się w Państwa przypadku.

Kto powinien szczególnie korzystać z pozycjonowania lokalnego?


W ostatnim czasie pojawiło się bardzo dużo nowych zakładów fryzjerskich i salonów kosmetycznych. Czy warto skorzystać z pozycjonowania prowadząc tego typu działalność?

Oczywiście, że tak. Wbrew pozorom ilość firm konkurencyjnych wcale nie oznacza, że będzie duża rywalizacja w pozycjonowaniu stron tych firm. Dlatego właśnie dobrze jest być pierwszym, wyprzedzić o krok konkurencję i pozyskać nowych klientów z danego terenu. Branże, które koniecznie powinny pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym, to szczególnie branże usługowe, np. 

  • Dentysta
  • Adwokat
  • Mechanik
  • Optyk
  • Hydraulik
  • Elektryk
  • Murarz
  • Fryzjer
  • Restauracja
  • Pizzeria
  • Kawiarnia
  • Catering

Pozycjonowanie – zostań liderem na lokalnym rynku

Pozycjonowanie ogólne sprawia, że trzeba walczyć z firmami z całej Polski i naprawdę ciężko się przebić na samą górę. Nie ma również sensu rywalizować z firmami na terenach, na których nie świadczy się usług. Jeżeli dojdziemy na szczyt, otrzymamy może dużą liczbę odwiedzin, ale raczej mało konkretnych klientów.

Pozycjonowanie lokalne jest prostsze i szybsze, ponieważ konkuruje się tylko z firmami z konkretnego miasta. Im mniejsze miasto, tym łatwiej osiągnąć pozycje lidera w wyszukiwarce. Dzięki temu nawet niewielka działalność może pozyskać całkiem sporo rzeczywiście zainteresowanych dana usługą klientów ze swojego miasta. Co ważne – w tym przypadku wcale nie trzeba olbrzymich nakładów finansowych.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zaczynamy

Zanim zaczniemy pozycjonowanie, musimy odpowiednio zoptymalizować stronę. Co to znaczy? Strona, która ma być pozycjonowana, musi mieć odpowiednią strukturę, unikalne treści, przyjazne odnośniki, poprawną nawigacje wewnętrzną itp. Oto kilka najważniejszych działań, które podejmujemy zaraz na początku:

Adres na stronie

Nazwa firmy, adres i telefon muszą się znaleźć co najmniej w zakładce „kontakt” oraz w stopkach na poszczególnych podstronach. Polecamy dodawanie ich wraz z dodatkowymi znacznikami HTML. Jeśli firma ma oddziały w różnych miastach, dla każdego z nich powinna być stworzona odrębna strona „kontakt”.

Mapa Google

Na podstronie „kontakt" oprócz adresu warto umieścić mapę Google pokazującą siedzibę firmy. To będzie ułatwienie zarówno dla klientów jak i dla wyszukiwarki Google.

Dane strukturalne

To „niewidzialne” dla czytelnika informacje, które pozwalają wyszukiwarce lepiej zrozumieć zawartość witryny. Są ważnym źródłem informacji dla robotów Google.

Optymalizacja treści

Jeżeli chcemy pozycjonować firmę w określonym mieście, to cała treść witryny powinna składać się z podstron i artykułów zawierających nazwę tego miasta. Oczywiście niezwykle ważna jest też sama treść, która ma być sensowna, naturalna i taka, aby każdemu klientowi dobrze się ją czytało.

Pozycjonowanie lokalne a wizytówka w Google


Założenie wizytówki firmy w Google Moja Firma, która będzie prezentowana wśród wyników wyszukiwania na mapie Google, działa jak druga strona. Wpisanie adresu strony znacznie podnosi jej wiarygodność i przekłada się na miejsce w rankingu w trakcie ustalania przez Google jej pozycji.

Google traktuje tą usługę bardzo poważnie. Najpierw weryfikuje firmę i uwiarygadnia ją poprzez wysłanie kodu PIN, co jest swoistym sprawdzeniem, czy firma rzeczywiście prowadzi działalność pod danym adresem.

Jeżeli chcesz założyć wizytówkę w Google Moja Firma, musisz bardzo skrupulatnie wypełnić formularz. Im więcej ciekawych informacji zostanie tam zawartych, opisów firmy, zdjęć, filmów, tym chętniej zajrzą tam klienci, i tym szybsze, i lepsze efekty uzyskamy podczas pozycjonowania. Warto się do tego naprawdę przyłożyć.

Pozycjonowanie lokalne Dlaczego tak ważny jest NAP?​

Co to w praktyce oznacza? Że dla Google posiadanie strony www wcale nie jest kluczowe. Równie skutecznie można pozycjonować firmę właśnie poprzez promocję jej nazwy, adresu i telefonu np. w mediach społecznościowych, wykorzystując do tego wizytówkę w Google Moja Firma. Ważne jest to, aby informacje o firmie były spójne i znajdowały się w wielu miejscach. To oznacza, że firma istnieje, jest aktywna, i tym samym bardziej wiarygodna.

Name – nazwa firmy

Addres – adres firmy

Phone – telefon do firmy

Pozycjonowanie lokalne – wybór fraz

Najważniejszy w pozycjonowaniu jest właściwy dobór fraz, dzięki którym klienci dotrą do firmy. Muszą one być przemyślane, realne i rzeczywiście wpisywane przez użytkowników sieci. W przypadku wątpliwości pomoże nam Google Keywords Palnner, który pokaże nam, ile osób miesięcznie wyszukuje daną frazę, i wskaże podobne słowa.

Wybrane słowa kluczowe musimy umieścić w opisach firmy oraz w tekstach, które znajdują się na stronie, a przede wszystkim w nagłówkach. Ważne przy tym, aby brzmiały one naturalnie i charakteryzowały się wysoką jakością merytoryczną.

Gdzie można umieszczać informacje o firmie?

Aby podnieść pozycję w wyszukiwarce, należy zamieścić informacje o firmie wraz ze słowami kluczowymi na przykład we wszelkiego typu katalogach firm, katalogach branżowych czy też regionalnych. Do najbardziej skutecznych katalogów ogólnych należą na przykład takie strony jak: zumi.pl, panoramafirm.pl, targeo.pl czy pkt.pl. Oprócz tego są katalogi, które skupiają firmy świadczące usługi tego samego rodzaju, np. znanylekarz.pl oraz portale regionalne np. krakow.naszemiasto.pl.

Działania wzmacniające pozycjonowanie

Aby wzmocnić działania pozycjonujące firma powinna zaistnieć w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, na forach dyskusyjnych związanych z daną branżą. Można również założyć bloga, na którym będą publikowane artykuły przydatne dla użytkowników. Ważne jest to, aby systematycznie się udzielać i być aktywnym w tych miejscach. Samo założenie profilu firmy nie wystarczy.

Jeszcze kilka słów o pozycjonowaniu lokalnym

Pozycjonowanie lokalne to zajęcie czasochłonne i wymagające podejmowania wielu czynności. Aby uzyskać wysoką pozycję, musimy zatroszczyć się o Twoją stronę www, o jej wygląd w oczach internautów oraz robotów Google, i o aktywne bieżące działania promocyjne, mające na celu podniesienie jej widoczności. Piszemy więc artykuły, pozyskujemy opinie, zamieszczamy zdjęcia, oraz cały czas monitorujemy konkurencję i trzymamy rękę na pulsie, jak tylko osiągniemy odpowiednią pozycję. Niestety w tych działaniach nie można osiąść na laurach – trzeba wykazać się systematyczną aktywnością i zaangażowaniem.

Pozycjonowanie lokalne czyli najlepsza metoda na pozyskanie klientów

Pozycjonowanie lokalne jest obecnie najbardziej skutecznym działaniem marketingowym promującym firmę w Intrenecie. Dzięki pozycjonowaniu zwiększa się widoczność Twojej firmy dla potencjalnych, nowych odbiorców. Pamiętajmy, że teraz większość z nas szuka informacji siedząc przed komputerem i wpisując w wyszukiwarkę określona frazę. Pozyskani klienci są podwójnie wartościowi, ponieważ z jednej strony sami znaleźli Twoją firmę, a z drugiej strony są realnie zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Tu nie ma miejsca na przypadkowe „wejścia”.

Ocena: 5.0/5. 2 ocen.
Chwileczkę...