• Szybki kontakt:
  • + 48 81 307 77 17
  • kontakt@takmedia.pl

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wyślij zapytanie o ofertę

Możesz także do nas zadzwonić 81 307 77 17
lub napisać na adres kontakt@takmedia.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest TakMedia sp. z o.o. siedzibą w Lublinie, ul. Rusałka 4B, 20-103 Lublin.

Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania. Dane będą przetwarzane tak długo jak będzie do konieczne to jego obsługi. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania i przygotowania oferty. W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem: iod@takmedia.pl.
czytaj całość zwiń

AGENCJA SEO/SEM

Pozycjonowanie szerokie

Skuteczna metoda na zwiększenie ruchu na stronie

Pozycjonowanie szerokie

Frazy z długim ogonem (z angielskiego – long-tail) wykorzystywane są w tzw. pozycjonowaniu szerokim, którego efektem końcowym jest poszerzenie grona potencjalnych odbiorców a także obniżenie kosztów kampanii SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego czy jakiejkolwiek witryny internetowej na tylko jedno słowo kluczowe lub frazę składającą się z dwóch niesamowicie powszechnych i popularnych słów przestało mieć dzisiaj jakiekolwiek większe znaczenie marketingowe i handlowe.

Zawężenie pozycjonowania do bardziej wyselekcjonowanej grupy Internautów umożliwia znacznie skuteczniejsze zaprezentowanie konkretnej oferty. Wymagania, świadomość i sam sposób szukania wiadomości przez Internautów w ostatnich latach mocno ewoluował, więc coraz częściej w okno wyszukiwarki wpisywane są dłuższe zapytania, na które fraza z długim ogonem stanowi najbardziej adekwatną odpowiedź

torebki2

Dlaczego wybierać frazy z "długiego ogona"?

Oprócz zasygnalizowanej zmiany stylu wyszukiwania informacji przez obecnych użytkowników Internetu, należy zwrócić uwagę także na inne istotne elementy, zmuszające do całkowitej zmiany swojego podejścia do SEO i pozycjonowania. Użytkownicy natychmiast są w stanie bez wchodzenia na stronę www ocenić, czy treść kryjąca się za danym adresem URL będzie faktycznie wnosiła coś nowego i merytorycznego, czy będzie to zwykła reklama stworzona na potrzeby link-buildingu albo pustego marketingu.

Krótkie frazy obudowane merytoryczną zawartością sprawiają, że odnośnik z opisem treści wyświetlony w Google zdecydowanie szybciej zaciekawi i sprawi na odbiorcy wrażenie godnego zaufania, a w efekcie doprowadzi go do celu, ponieważ:

  • tworzą wrażenie poradnika i zawartości bardzo specjalistycznej, merytorycznej;
  • adresują zagadnienie w sposób pokrywający się z językiem i sposobem schematycznego myślenia Internauty;
  • gwarantują dłuższy czas obecności na stronie;
  • budują zaufanie do zespołu redakcyjnego i wydawcy czy właściciela danej strony internetowej;
  • natychmiast odróżniają się od pozostałych wyświetlonych wyników na krótsze frazy;
  • znacząco obniżają bounce rate;
  • przekładają się na wyższy współczynnik konwersji.

Oprócz oczywistego faktu, że długa i bardziej specjalistyczna fraza wzbudzi zaufanie u potencjalnego Internauty, należy także zwrócić uwagę na aspekt typowo handlowy. Wydłużenie frazy i dodanie do niej jakiegoś wariantu wydarzeń czy słów opisowych sprawia, że podstrona natychmiast trafi do bardziej wyselekcjonowanej grupy odbiorców, którzy nie szukają np. tylko „wakacji nad morzem”, ale dodatkowo są zainteresowani konkretnymi aspektami wypoczynku jak „wakacje nad morze z psem w jednorodzinnym domku zachodniopomorskie”.

Jednocześnie, używanie długiej frazy pozwala znacząco podnieść jej unikalność – w momencie kiedy praktycznie wszyscy konkurenci pozycjonują swoją witrynę pod kątem konkretnego popularnej sformułowania, w przypadku długiego ogona powielanie się sformułowań i kopiowanie bezpośrednich słów po sobie jest rzadkością. Dzięki temu pozycjonowana fraza praktycznie nie będzie miała konkurencji, a to w ogromnym stopniu przekłada się na tempo całego procesu i jakość efektu końcowego, czyli pozyskanie konkretnego, zdecydowanego klienta z wyszukiwarki Google. Oczywiście pozycjonowanie long-tail pozwala także znacząco obniżyć koszty kampanii SEO.

Kto może skorzystać na takim pozycjonowaniu?

Sklepy branżowe i specjalistyczne wymagają oczywiście innej strategii SEO, niż portale aukcyjne czy porównywarki cenowe. Mimo to, każdy z tych portali (jeżeli jego właściciel chce dotrzeć do jak największego grona odbiorców) musi zadbać o pozycjonowanie szerokie, uwzględniając w analizie fraz również te z długim ogonem.

Nie jest więc tak, że można zignorować trendy i główne nurty pozycjonowania na rynku – jeśli Twój sklep nie będzie w najmniejszym stopniu widoczny tam, gdzie mocno podkreślają swoją obecność rywale z branży, z pewnością stracisz zarówno wizerunkowo jak i handlowo, tak w krótkiej jak i długiej perspektywie. Pozycjonowanie szerokie, z wykorzystaniem fraz long-tail, pozwala odpowiednio zareagować na nagłe zmiany strategii konkurentów, a przy okazji nie zmusza do rezygnowania z fraz najbardziej unikalnych czy głównych dla branży.

Kluczowym aspektem, który decyduje o jakości szerokiego pozycjonowania, jest odwzorowanie w miarę dokładnej oferty handlowej już w samej frazie. Krótkie frazy informują wyłącznie o tym, że Twój sklep coś posiada, natomiast frazy long-tail mogą przy okazji odpowiadać na pytania o jakość, dostawców, główne funkcje i cechy produktu albo walory oferowanej usługi. Fraza nie ograniczy się więc do suchego wskazania na towar, ale opowie o nim jeszcze krótką historię, a przy zachowaniu odpowiednich metod redakcyjnych poprawi widoczność i przejrzystość oferty oraz jej pozycję w Google na tle konkurencyjnych adresów URL.

Oferta pozycjonowania szerokiego jest więc skierowana do Ciebie, jeśli spełniasz chociaż jeden z poniższych warunków:

  • prowadzisz blog lub forum specjalistyczne, do którego wciąż nie udało Ci się przyciągnąć satysfakcjonującej liczby użytkowników;
  • prowadzisz sklep internetowy z niskim współczynnikiem konwersji;
  • pomimo wysokich wyników odwiedzin na stronie, aktywność użytkowników nie przekłada się na konkretne akcje (zakupy, rejestracje, newslettery itp.);
  • chcesz zaproponować nową ofertę i planujesz do tego celu zastosowanie odpowiednio ukierunkowanej strategii reklamowej;
  • chcesz zawęzić grupę odbiorców do specjalnie wyselekcjonowanego grona poszukujących określonych treści;
  • planujesz wprowadzenie nowych działów na stronie lub chcesz zaprezentować swój sklep jako zawierający nie tylko towar, ale także poradniki i ciekawe treści merytoryczne, recenzje, opinie itp.

Content marketing na całego

Z frazami long-tail wiąże się jeszcze jedna kwestia – trudno umieścić je w prostym, podstawowym tekście ofertowym czy opisie produktu. Najlepiej komponują się one w profesjonalnych, branżowych tekstach i artykułach, dlatego wraz z rosnącą popularnością pozycjonowania opartego na frazach z długim ogonem pojawiło się pojęcie content marketingu. Zgodnie z tym procesem, na każdą stronę i podstronę Twojego sklepu internetowego spojrzeć należy przede wszystkim przez pryzmat zawartych tam materiałów – aby były nie tylko pomocne i czytelnie opublikowane, ale by były jakościowe, odpowiednio prezentowały markę. Pełna kontrola nad tekstami wyświetlanymi na stronie to tylko początek content marketingu i pozycjonowania long-tail.

Współpracując z nami, oprócz samego pozycjonowania szerokiego, otrzymujesz pełen pakiet usług, wśród których jest także dostarczanie contentu na Twoją stronę. Nasi copywriterzy zadbają o to, aby materiały publikowane online prezentowały jak najwyższą wartość merytoryczną, ale przy okazji były także całkowicie zgodne ze stale zmieniającymi się wytycznymi Google. Dostarczymy także niezbędne materiały graficzne czy wizualne, dzięki którym fraza long-tail nie będzie jedynym, co przyciągnęło klienta na stronę, ale natychmiast po jego wejściu na Twoją domenę zaprezentowany zostanie pełen wachlarz ofert w nowoczesnej formule. Będziemy także na bieżąco kontrolować i analizować poczynania konkurencji, aby w porę zareagować i uprzedzić jej działania handlowe i marketingowe, żebyś nie musiał martwić się nadganianiem dystansu do rynkowej czołówki.

CO ZAPEWNIAMY?

Osiągamy cele

Najważniejszy dla nas jest sukces Twój i Twojego biznesu. Jeśli przychodzisz do nas ze sklepem internetowym, którego wyniki sprzedażowe nie są rewelacyjne w porównaniu do dotychczasowych nakładów reklamowych – z całą pewnością szybko przeanalizujemy, co może być tego przyczyną. Aby osiągnąć cele, najpierw trzeba je dobrze wyznaczyć, a żeby prawidłowo nakreślić swoje cele, trzeba najpierw poznać stan faktyczny swojej kondycji i główne słabości oraz mocne strony – do tego celu służy audyt SEO, którzy przeprowadzimy wnikliwie jeszcze przed rozpoczęciem stałej współpracy. Dzięki temu wszystkie strony biorące udział w procesie promowania i optymalizowania Twojego sklepu internetowego będą miały wspólną wizję ścieżki rozwoju i nagród, które czekają na końcu.

tworzymy treści

Tworzymy treści

Szalenie ważne dla sukcesu każdego pozycjonowania i optymalizowania jest niewątpliwie dostarczenie odpowiedniej treści. W przypadku fraz typu long-tail istotne nie jest tylko samo wymyślenie dłuższego zwrotu, który mógłby być dla danej grupy klientów bardziej interesujący od pojedynczego słowa kluczowego. Łatwo zaciekawić Internautę długim ogonem – zwłaszcza jeśli jest to jedyna tak sformułowana propozycja na pierwszej stronie wyszukiwania. Dużo ważniejsze z punktu widzenia konwersji i realnych wyników sprzedażowych Twojego sklepu jest jednak to, aby po wejściu na stronę www oprócz samej frazy long-tail czekała na niego wartościowa treść i odpowiedni przekaz wizualny. Dbamy więc o to, aby na Twojej stronie wszystkie wpisy i materiały, artykuły czy opisy, były odpowiednio zredagowane i jakościowo zgodne z wymaganiami Google.

Optymalizujemy wydatki

Nie ma nic gorszego, niże wyrzucanie pieniędzy przeznaczonych na kampanię marketingową czy optymalizację SEO sklepu internetowego w błoto. A w sytuacji gdy tysiące konkurentów pozycjonują się na te same dwie czy trzy krótkie frazy, próba wywalczenia sobie 10-20 pozycji w wynikach Google jest kompletnie pozbawione sensu. Frazy long-tail pozwalają natomiast nie tylko zauważyć natychmiastowy wzrost pozycji strony, ale przy okazji pozwalają na uniknięcie szaleńczej walki z wielką konkurencją oraz zwiększają możliwość stworzenia bardzo unikalnej czy wręcz niepowtarzalnej frazy, która wygeneruje ruch na stronie.

optymalizacja kosztów
raporty

Raportujemy naszą pracę

Nigdy nie będziesz płacił za wykonaną przez nas pracę w ciemno, tak samo jak nigdy nie wystawimy Ci rachunku za pracę, które nie wykonaliśmy i której nie byłbyś w stanie wymiernie zweryfikować. Udostępniane przez nas raporty pochodzą bezpośrednio z baz danych Google i nie są przez nas manipulowane, dzięki czemu regularnie rozliczamy się przed Tobą z poczynionych postępów, co pozwala nam także spojrzeć na tempo realizacji założonych celów biznesowych oraz handlowych. Oczywiście oprócz zbioru statystyk i wykresów prezentujemy także słowną analizę i interpretację wyników, aby każdy z Twoich pracowników mógł zapoznać się z efektami naszej pracy.