Kilka prostych sposobów na optymalizację treści

https://www.takmedia.pl/pozycjonowanie-stron/Internet jest pełen tekstów. Kipi słowami, które mogą umieszczać w nim dosłownie wszyscy, wystarczy, że mają połączenie z siecią. Nic więc dziwnego, że niektóre teksty giną w przepastnej czeluści. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby były widoczne, żeby Twoja strona internetowa była znana wśród tysięcy osób musisz zrobić jedno – zoptymalizować teksty.

Czym jest optymalizacja strony?

Zanim przejdziesz do optymalizacji musisz wiedzieć, czym ona jest oraz po co się ją robi. Nie jest ona jednorazową operacją, ponieważ przydaje się raz na jakiś czas, żeby strona lepiej pracowała w Internecie.

Za samą optymalizację uważa się wszystkie sposoby na to, by strona działała lepiej w sieci internetowej, czyli była odnajdywana bez problemu przez jak największą liczbę użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarki internetowej dowolnego rodzaju. Optymalizacja ma za zadanie doprowadzić do wyróżnienia strony na tle innych i zajęcia przez nią wysokiej pozycji w rankingu wyświetlania podczas wyszukiwania. Ułatwia wyszukanie jej przez tzw. roboty sieciowe, które odnajdują odpowiednie frazy i polecają ją użytkownikom jako najbardziej dopasowaną do ich zapytania. Bez optymalizacji strony przynajmniej raz na jakiś czas (choć najlepiej dbać o to na bieżąco) strona i jej zawartość nie osiągną sukcesu.

Odpowiednie frazy i słowa kluczowe

Tekst ma na stronie duże znaczenie i ma duże znaczenie dla optymalizacji strony pod kątem jej wyszukiwania. Oznacza to, że powinien zawierać konkretne słowa kluczowe oraz frazy, będące pomocą dla wyszukiwarek podczas wyszukiwania. Jednak, aby umieszczanie słów kluczowych w tekstach miało sens, trzeba zdawać sobie sprawę, jakie będą najbardziej korzystne.

Przede wszystkim, nie mogą być przesadnie ogólne (ogólność, ale w ograniczonym stopniu, sprawdza się przy tekstach przeznaczonych na urządzenia mobilne). Słowo „okno” będzie przesadnie ogólne, nie sprawi, że strona znajdzie się na szczycie listy wyszukiwania. Jednak hasło „wymiana okien” zwiększa szansę. Dodatkową zaletą może być dodawanie do fraz kluczowych nazwy miasta, w którym oferuje się usługi albo produkty. Wszystkie badania pokazują, że ludzie szukają rzeczy dla siebie albo we własnym mieście, albo w najbliższej okolicy.

Dobierając słowa kluczowe dla zoptymalizowania tekstu musisz też pamiętać, że nie możesz myśleć tylko o sobie oraz swoich korzyściach. Musisz myśleć jak przyszły klient, aby dobrać słowa do tego, czego on oczekuje.

Dawkowanie słów kluczowych

Pomimo, że słowa kluczowe to podstawa dla zoptymalizowania tekstu i strony, nie można używać ich w nadmiarze. To da potencjalnemu klientowi wrażenie braku profesjonalizmu oraz chęci „zmuszenia” go do wejścia na stronę, na której niczego nie ma. Dobrze jest wplatać je w tekst z wyczuciem, odmieniając, stosując wyrazy bliskoznaczne. Dzięki temu czytelnik nie będzie miał wrażenia, że czyta tekst wyłącznie nastawiony na reklamę i nie będzie zniechęcony.

Długość tekstów na stronie

Istotna jest także długość tekstów na stronie. Co prawda do wejścia na nią zachęcają przede wszystkim nagłówki, jednak jeżeli treść nie będzie im odpowiadać, potencjalny klient szybko zamknie stronę i poszuka innej.

Tekst na Twojej stronie powinien być obszerny, lecz nie przesadnie. Powinien wyczerpująco podchodzić do tematu, czyli do przedstawienia Twoich usług albo produktów. Za krótki tekst znów da podstawę do braku rzetelności piszącego. Użytkownik zadowolony z tekstu, z którego dowie się więcej o firmie i produkcie chętniej wróci na stronę, a kierujące pracą wyszukiwarki roboty, uznają, że Twoja strona jest warta zainteresowania.

Myśl o ludziach, nie o Google

Z pewnością umieszczając teksty na stronie rozważasz ile możesz zyskać, jednak nie powinno to determinować kształtu tekstu. Pisanie tekstu z myślą „jak wyszukiwarka go wyszuka” może doprowadzić do nikłych odwiedzin na stronie. Tekst powinien być przygotowany dla użytkownika, dla zwykłego człowieka, czyli musi być użyteczny, z prostym językiem, niezależnie od tematyki. Dodawanie do niego specjalnie słów trudnych albo słów specjalistycznych nie sprzyja zainteresowaniu czytelnika. Im ich więcej, tym mniejsze szanse, że dotrwa do końca tekstu. Kluczem do optymalizacji strony jest wypośrodkowanie tekstu i dostosowanie go zarówno do wyszukiwarek, jak i dla przyszłych klientów.

Oryginalność tekstów

Nawet, jeśli Twoje produkty albo usługi są wyjątkowe, z pewnością są jednymi z wielu w branży. Nie oznacza to jednak, że możesz pójść na łatwiznę i stosować teksty, które już gdzieś zostały opublikowane. Nawet jeśli tekst nie będzie w 100% doskonały zostanie lepiej odebrany, niż kopia.

Poza zawiedzeniem zaufania użytkowników, wszelkie teksty kopiowane, kupowane od innych i wklejane na stronę bez żadnych modyfikacji, mogą doprowadzić do otrzymania bana od Google. Więcej stracisz na próbie szybkiego wklejenia tekstu, niż zyskasz.

Zadbaj o urozmaicenie tekstu

Jednolity ciąg tekstu szybko znudzi użytkownika. W Internecie sam tekst to zbyt mało, żeby zatrzymać użytkownika na stronie. Podczas optymalizacji tekstów zwróć uwagę na to, czy są wizualnie interesujące, czy zawierają przerywnik, na które może spojrzeć. Skuteczne będą nawet różne grubości czcionek, oddzielanie tekstów nagłówkami dla łatwiejszego czytania, dodawanie grafik po każdym dłuższym akapicie. W ten sposób czytelnik chętniej spojrzy na tekst, zapozna się z nim do końca i będzie zainteresowany. Warto zrobić z tego zasadę, a na pewno na stronę zacznie zaglądać znacznie więcej osób.

Inwestycja w nagłówki

Wydaje się, że to drobnostka, jednak dobrze zoptymalizowany tekst podzielony jest na nagłówki. Nie zawiera tylko jednego, głównego, który służy lepszemu pozycjonowaniu go w wyszukiwarce, lecz więcej. Dzielą one tekst na części określając część główną oraz pomniejsze. Oznacza się je odpowiednio H1, H2, H3 itd. Jest to oznaczenie HTML ułatwiające wyróżnienie. Jednocześnie nagłówki pomiędzy kolejnymi partiami tekstu ułatwiają jego czytanie, przyswajanie i zrozumienie, a przecież użytkownik wchodzący na stronę powinien wiedzieć, co przeczytał.

Ocena: 5.0/5. 2 ocen.
Chwileczkę...

Dodaj komentarz