• Szybki kontakt:
  • + 48 81 307 77 17
  • kontakt@takmedia.pl

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wyślij zapytanie o ofertę

Możesz także do nas zadzwonić 81 307 77 17
lub napisać na adres kontakt@takmedia.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest TakMedia sp. z o.o. siedzibą w Lublinie, ul. Rusałka 4B, 20-103 Lublin.

Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania. Dane będą przetwarzane tak długo jak będzie do konieczne to jego obsługi. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania i przygotowania oferty. W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem: iod@takmedia.pl.
czytaj całość zwiń

Rewolucja w Google AdWords – jak zmienia się reklamowanie w Google Ads?

Znacząco zmienia się system funkcjonowania reklam w Google. Idea wprowadzanych zmian ma na celu ułatwienie korzystania z reklamy w Google i sprawienie, by promocja była jeszcze bardziej przystępna dla klientów. Przyglądamy się dokładnie tym zmianom – co będą oznaczać dla reklamodawców?

Ostatni tydzień czerwca 2018 z pewnością zostanie zapamiętany na długo przez tych, którzy kiedykolwiek zetknęli się z marką Google AdWords. Istotnie zmienia ona bowiem zasady działania narzędzi reklamowych i wprowadza niemałe zamieszanie wśród klientów. Oni nazywają to rewolucją i nie kryją zaskoczenia, natomiast wnikliwi obserwatorzy rynku reklam internetowych wskazują na to, że Google do tej chwili przygotowywało się długo i cierpliwie. Na czym polegają zmiany? Jaki będą miały wpływ na klientów i ich firmy? Zapraszamy do lektury, która jest próbą odpowiedzi na te pytania.

Google Ads Logo

Kompletne zaskoczenie czy długotrwały proces?

Zmiany, które wprowadza Google, są bezpośrednio związane z tym, jak mocno ewoluuje rynek dostępu do Internetu w Polsce i na świecie. Zaledwie kilka lat temu zdecydowana większość internautów w wirtualnej przestrzeni znajdowała się dzięki komputerom. Dzisiaj zarówno smartfony, jak i tablety dają w zasadzie tak samo szerokie możliwości dostępu do sieci, są dodatkowo nieograniczone miejscem, w którym użytkownik przebywa. Stąd konieczność dostosowania narzędzi reklamowych również i do tych urządzeń.

Ciężko zatem mówić o nagłych zmianach, ponieważ rodziły się one w trakcie kilkuletniego procesu i wynikały z konieczności dostosowania się do zmian, jakie zaszły na rynku Internetu i konsumentów. Poszerzył się on o nowe kanały i należało te zmiany uwzględnić w polityce sprzedażowej. Różne kanały dystrybucji pozwolą na dotarcie do klienta w łatwiejszy sposób, Google dostarcza ku temu odpowiednich narzędzi.

Kluczem jest nazwa – Google Ads

Jedną z najistotniejszych i najbardziej widocznych zmian jest przekształcenie nazwy. Dotychczasowe Google AdWords zostaje zastąpione prostszą i krótszą nazwą Google Ads. Czy ma to szersze znaczenie?

Okazuje się, że tak. Dzięki temu Google wskazuje na fakt, że usługi reklamowania w Internecie za jego pośrednictwem zdecydowanie wykraczają poza zakres jedynie pozycjonowania w wyszukiwarce i znajdowania wyników dzięki używaniu odpowiednich słów, czyli words. Od dłuższego już czasu w ramach promocji w Google można korzystać z reklamy wideo, możliwości prezentacji w aplikacjach i na stronach partnerów.

Zmiana nazwy jest wyrazem tego, że usługi reklamowego giganta są różnorodne i dopasowują się do potrzeb klientów. W jaki sposób? Chociażby wykorzystując mechanizmy zautomatyzowanego uczenia się, co jest jedną z najciekawszych zmian.

Google-Ads

Reklama, która miała rozumieć

Z punktu widzenia obecnych użytkowników zmiany to czysty rebranding, ponieważ dotychczasowe możliwości systemu AdWords będą dostępne w niezmienionej postaci. Oczywiście możemy spodziewać się kilku nowości, np. specjalnego typu kampanii dedykowanych dla małych biznesów. Nowy zautomatyzowany system uczenia się to nowość, która zapewne zyska sympatię części klientów posiadających małe firmy. Dzięki niej będą oni mieli możliwość wyboru reklam, które zostaną automatycznie dostrojone tak, by zwiększyć „siłę rażenia”. Klienci Google Ads otrzymają również kreatory, dzięki którym wybiorą proponowane zdjęcia, wykorzystają własne, określą tekst, a algorytmy pozwolą na dobór takiej kombinacji, która będzie zmierzać do uzyskania jak najlepszych efektów. Google zachwala, że to działanie jest nawet trzykrotnie bardziej skuteczne w poszukiwaniu klientów realnie zainteresowanych ofertą danej marki. Warto jednak pamiętać, że brak odpowiedniego nadzoru i pozostawienie wszelkich działań w rękach algorytmu może spowodować szybkie wyczerpanie budżetu przy jednoczesnym braku satysfakcjonujących wyników. Sztucznej inteligencji mówimy „tak”, ale tylko wtedy, gdy jest skuteczna. To rozwiązanie dedykowane głównie dla niewielkich przedsiębiorstw, w których korzystanie z internetowych reklam nie jest wynikiem długofalowych analiz i strategii, ma jedynie spełnić swoje zadanie – przyciągnąć zainteresowanych. 

W drodze do wspólnego działania

Reklama w Google AdWords wiązała się dotychczas z koniecznością obsługi przynajmniej kilku paneli w różnych miejscach. Proces zmian powołał jednak do życia platformę Google Marketing Platform, która stanowić będzie centrum dowodzenia reklamą. Połączy w sobie narzędzia takie jak DoubleClick i Analytics 360, co z pewnością z korzyścią wpłynie na efekty promocji dzięki współpracy narzędzi reklamowych i analitycznych. Nowością będzie również usługa Display&Video 360, która umożliwi kupowanie, mierzenie i optymalizację w jednym miejscu.

Pojawi się również jednolita platforma Google Ads Manager, zastępując tym samym DoubleClick for Publishers i DoubleClick As Exchange.

Zmiany na horyzoncie

Wprowadzane zmiany są na tyle szerokie i istotne, że wywołują wśród klientów sporo wątpliwości, co jest raczej normalnym zjawiskiem. Jednak analiza zmian pokazuje, że Google, już nie po raz pierwszy, wykazuje się ogromną troską o potrzeby swoich klientów i dostosowuje się do istotnych rynkowych zmian.

Cała modernizacja ma zostać wprowadzona na przestrzeni najbliższego miesiąca i będzie to z pewnością ciekawy czas dla tych, którzy są zainteresowani tematem promocji w sieci. Już 10 lipca Google uruchomi nowy typ reklam – Google Marketing Live. Cały wirtualny świat czeka z niecierpliwością!

Ocena: 5.0/5. 2 ocen.
Chwileczkę...

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ