• Szybki kontakt:
  • + 48 81 307 77 17
  • kontakt@takmedia.pl

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wyślij zapytanie o ofertę

Możesz także do nas zadzwonić 81 307 77 17
lub napisać na adres kontakt@takmedia.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest TakMedia sp. z o.o. siedzibą w Lublinie, ul. Rusałka 4B, 20-103 Lublin.

Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania. Dane będą przetwarzane tak długo jak będzie do konieczne to jego obsługi. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania i przygotowania oferty. W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem: iod@takmedia.pl.
czytaj całość zwiń

Pozycjonowanie – jak przygotować dobry tekst pod SEO?

W obecnym czasie w sieci pojawia się coraz więcej zleceń na usługi typu: „pisanie tekstów pod SEO”. Branża rozwija się niezwykle prężnie, lecz jak przygotować dobry tekst pod SEO? Czy są potrzebne duże umiejętności językowe i kreatywność?

Rodzaje tekstów pod SEO

Wbrew pozorom teksty pod SEO nie stanowią jednej kategorii, lecz dzielą się na trzy główne rodzaje, w zależności, od tego, jaki efekt należy osiągnąć. Wyróżniamy zatem następujące rodzaje tekstów:

  1. Teksty na strony WWW, w których autorzy mają na celu przede wszystkim przekazanie wartościowych informacji
  2. Teksty na strony zapleczowe, publikowane na blogach i stronach, tworzących zaplecze SEO, zazwyczaj wyróżnia je charakter poradnikowy. Istotnym aspektem jest jakość i unikalność.
  3. Precle, nastawione są na pozycjonowanie stron www, zazwyczaj posiadają 1000-1200 znaków, jednak charakteryzują się bardzo słabą jakością treści.

Teksty na strony www tworzy się na strony docelowe firm. Teksty mają przede wszystkim przekazać odbiorcy solidną porcję wiedzy, o wysokiej wartości merytorycznej. Autorzy tego rodzaju tekstów w swej pracy realizują się twórczo, bowiem mają pełną swobodę działania, tworząc treść tekstu według własnego uznania. To właśnie tego typu treści są często gwarancją sukcesu podczas pozycjonowania.

Teksty na strony zaplecze, powinny stanowić pewną wartość dla odbiorcy, zawierają słowa kluczowe, dzięki czemu osoby je czytające, mogą z powodzeniem uzyskać informację na temat pożądanych usług/ firm, oraz szybko trafić na szukaną stronę internetową. Przeciętny internauta wpisując w wyszukiwarce wybraną frazę, która zawiera w sobie słowa kluczowe, otrzymuje artykuł pod SEO, w najwyżej pozycjonowanych wynikach. Jakość tekstów SEO, które charakteryzuje nie tylko prawidłowa konstrukcja, lecz także ciekawa treść ze słowami kluczowymi, generują odpowiednio wysoką pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania, co automatycznie implikuje większa liczbę odwiedzin na stronie.  Precle to teksty o najniższej wartości merytorycznej w seo copywritingu. Niemniej najważniejszym aspektem jest ich unikalność, mająca przełożenie na pozycjonowanie.

SEO i blog – dobry pomysł?

Wiele osób, prowadząc sklep internetowy, zamawia równocześnie teksty na swego autorskiego bloga, gdzie umieszcza na nim artykuły, które treściowo nawiązują do oferowanych przez niego usług / produktów. Sprytnie poprowadzony blog zawiera teksty pod SEO w formie artykułów, gdzie przemyca się słowa kluczowe oraz dokonuje optymalizacji tekstu, tak, aby jakościowo generował jak najwyższą widoczność strony w wyszukiwarce. Blog i teksty pod SEO można z powodzeniem łączyć, przez co efekt końcowy, w pozycjonowaniu naszej strony, jest jeszcze bardziej widoczny.

Treść, zawierająca w sobie potencjał

Na wstępie należy zadać podstawowe pytanie, jaki tak naprawdę powinien być dobry tekst pod SEO? Specjaliści w tej dziedzinie uważają, iż najważniejsza jest jego treść, która powinna odznaczać się dużym potencjałem wartości. Wartościowa treść, to zatem taka, która pozwoli nam na dobre wypozycjonowanie, przez co każdy potencjalny klient, może z łatwością zapoznać się z ofertą, jaką posiada dana firma.

Reagowanie na potrzeby Zamawiającego

Teksty pod SEO powinny być tworzone tylko i wyłącznie pod indywidualne zapotrzebowanie klientów. Dobry copywriter musi zatem umieć słuchać swego Klienta, osoby zamawiającej, gdyż w przeciwnym razie wspólne oczekiwania nieco się rozminą,
a efekt będzie niezadowalający. Na rynku pojawiło się mnóstwo opcji pisania tekstów pod SEO o bardzo niskiej jakości, gdzie są one tworzone na zasadzie „kopiuj-wklej”. Taki tekst nie ma żadnej wartości, bowiem jest kalką, w której treść wbudowuje się tylko nazwę danego produktu, usługi czy Klienta. Bywa, iż sam styl tekstów tego typu pozostawia wiele do życzenia, wiele słów jest nieodmienionych, występuje w liczbie pojedynczej lub w bezokolicznikach, zdarzają się błędy językowe, powstają wówczas alogiczne konstrukcje zdaniowe, a całość brzmi niczym wycinek z słabej jakości translatora. Proces pisania tekstów pod SEO powinien dawać widoczne rezultaty, jako działanie skuteczne oraz rzetelnie wykonane. Nie wystarczy nieudolne przemycanie słów kluczowych w tekście pod SEO, aby ten wyróżniał się wysoką jakością.

Żelazne zasady pisania tekstów pod SEO

Dobry copywriter powinien w swojej pracy wykorzystywać poniższe reguły, aby jego praca przynosiła spodziewane, dobre efekty. Z pewnością, w przyszłości zostaną one, szczególnie docenione przez zlecających mu usługi tworzenia tekstów tego typu.

  1. Pamiętaj, że piszesz dla ludzi Najczęstszym błędem, każdego piszącego teksty pod SEO, jest tworzenie tego typu tekstów pod robota lub dla siebie samego, czyli tak zwane tworzenie dla idei, które objawia się stosowaniem „dziwnych” przerzutni, paraleli, skrótów myślowych, włączaniem w tekst niezrozumiałych wyrażeń, czy obcych zapożyczeń. Nagminne jest konstruowanie tekstów o bardzo specyficznej składni i stylistyce. Wszystko to może odpowiada autorowi tekstu i realizuje jego założenia, ale nie o to przecież w tym chodzi. Należy skupić się na tym, jaką treść ma przekazywać dany tekst pod SEO, w jaki sposób odbierze go osoba czytająca, czy go zrozumie, bez rozważań, co autor miał konkretnie na myśli. Samo używanie lub też nadużywanie słów kluczowych i pożądanych fraz, nie jest tu żadnym racjonalnym wyjściem z sytuacji, gdyż tego typu działania równie dobrze potrafi wykonać za nas automat do tworzenia tekstów pod SEO. Dobra jakość tekstu pod SEO to nie tylko słowa kluczowe oraz frazy, lecz wartość merytoryczna tekstu oraz jasny, klarowny przekaz.
  2. UmiarW dobrej jakości tekstach pod SEO nie znajdziemy nagminnego stosowania słów kluczowych oraz fraz. Przeładowany tekst jest niezrozumiały dla odbiorcy, po prostu źle się go czyta, przeszkadza i drażni zbyt duża ilość słów i fraz kluczowych. Odbiorcy zazwyczaj po kilku sekundach przestają być nim zainteresowani, a dobrzy copywriterzy uważają, iż jest to niezbyt skuteczny zabieg, którego celem jest tylko zwiększenie ruchu na danej stronie.
    Teksty pod SEO, w którym aż roi się od słów i fraz kluczowych, zazwyczaj są uznawane, jako spam i zamiast pozycjonować, lądują w „czarnej dziurze” wyszukiwarki. Taki tekst uznawany zostaje przez roboty za działanie niepożądane i wkrótce zaprzestana one jego indeksowania. Złoty środek polega na tym, aby każde słowo kluczowe i frazę umieścić maksymalnie 2-3 razy w całej treści tekstu. Z pewnością takowy zabieg spełni swą rolę,
    a sama jakość treści tekstu pod SEO będzie na odpowiednio wysokim poziomie.
  3. Stop kalkomTeksty pod SEO powinny być każdorazowo owocem pracy własnej autora, nie zaś bezczelnym plagiatem lub zwykłymi kalkami wcześniejszych jego tekstów, które
    w pośpiechu nieudolnie przerobiono pod konkretnego Klienta. Należy pamiętać, ze plagiat jest kradzieżą cudzej własności intelektualnej, a tworzenie kopii jednego tekstu w kilku wersjach nie jest bazą do owocnej współpracy z żadnym z Zamawiającym, szczególnie zaś takich, który w tej dziedzinie mają już pewne rozeznanie.
  4. Klucz do sukcesu- dobór słów i fraz kluczowychPrzed przystawieniem do tworzenia treści pod SEO należy przeanalizować, jakie konkretnie słowa kluczowe i frazy będą adekwatne do treści danego artykułu. Warto zainwestować swój czas i wybrać tylko 5-6 słów oraz 3-4 frazy, które mogą występować wspólnie w treści jednego tekstu. Bardzo ważna jest też budowa i dobór słownictwa użytego w konstruowaniu takowych fraz.
  5.  Oprawa tekstuDobra jakość tekstu pod SEO nie zawiera tylko treści, ale też wygląda estetycznie. Całość tekstu powinna być wyjustowana, nie zostawiamy na końcu tak zwanych sierot – pojedynczych liter – „o”, „u”, „i”, „w”, „a” itp. Stosujemy odstępy, tytuł, nagłówki oraz równe akapity. Przyda się treściwe, logiczne wprowadzenie do tekstu, umownie możemy go nazwać trailerem SEO, w którym zawieramy kluczowe informacje, o czym będzie traktować dany tekst. Dobry copywriter przygotowuje także krótki opis, który będzie widoczny w wynikach wyszukiwania, tuż pod linkiem do danej strony. W tekście warto wprowadzić wszelkiego rodzaju wyróżnienia, ale czytelne i spójne graficznie, a także – jeśli Klient wyraża na to zgodę – formę graficzną jako uzupełnienie treści tekstowej, zazwyczaj w rodzaju obrazków. Zwróć uwagę, aby tekst został podzielony na akapity oraz został odpowiednio sformatowany.

Powyższych zasad może być oczywiście znacznie więcej, lecz te wymienione, stanowią meritum reguł tworzenia tekstów pod SEO i są podstawowym wyznacznikiem ich dobrej jakości.

Czy każdy tekst może być tekstem pod SEO?

Odpowiedź na to pytanie nurtuje wiele osób. W zasadzie każdy artykuł, który odpowiednio przeformułujemy, jest w stanie stać się profesjonalnym tekstem pod SEO. Większym utrudnieniem mogą się stać teksty wysoce specjalistyczne, naukowe, lecz i tutaj z powodzeniem można przemycić kilka słów i fraz kluczowych, które ułatwią pozycjonowanie naszego artykułu.

Narzędzia pomocne w tworzeniu tekstów pod SEO

Nie od dzisiaj wiadomo, że istnieje planer słów kluczowych Google AdWords. Jest ono odpowiednie, gdy tworzymy teksty pisane pod frazy. Google AdWords podpowiada nam, jakie konkretnie frazy wpisują osoby poszukujące danej usługi/ produktu w wyszukiwarce. To znacznie ułatwia nam pracę. Narzędzie to dodatkowo wprowadzi statystyki miesięcznej liczny wyszukiwań danej frazy, przez co możemy określić, czy nasza znajduje się na wysokiej pozycji, czy też jest bardzo nisko uplasowana i nie spełnia swojej funkcji. Obsługa Google AdWords jest intuicyjna i bardzo prosta. Umiejętność pracy przy pomocy tego narzędzia, powinno być priorytetem, szczególnie, w przypadku, gdy copywriter, z amatora chcę się stać profesjonalistą.

Ocena: 5.0/5. 1 ocena.
Chwileczkę...

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ