SEO – Podstawowe elementy optymalizacji strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej to pierwszy krok pozycjonowania i osiągania lepszych wyników w wyszukiwarce

Pojawienie się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google to cel wielu firm. W jaki sposób wspierać pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego optymalizacja www pod kątem SEO powinna być środkiem do celu, a nie celem samym w sobie? Dowiesz się tego z poniższego poradnika.

Dodaj Meta Title i Meta Description

Znaczniki Meta wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i informują użytkowników co znajduje się w witrynie. Dlaczego warto uzupełnić Meta Title oraz Meta Description i jak to zrobić? Meta Tytuł pojawia się między innymi wynikach wyszukiwania nad linkiem do naszej strony, ale też w nazwie karty w przeglądarce. Długość Meta Tytułu nie powinna przekraczać 70 znaków. W zależności od, czy korzystamy z gotowego CMSa (czyli systemu zarządzania treścią, np. WordPress, Joomla) lub projektowanej indywidualnie strony, Meta Title można wpisać w panelu administratora lub edytując kod HTML, a dokładniej znacznik <title>Tytuł Twojej strony</title>. Drugi znacznik Meta Description podobnie jak Meta Title wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Możemy uzupełnić go w panelu administracyjnym lub w kodzie HTML, a dokładniej edytując znacznik <meta name=”description” content=”Opis Twojej strony WWW.” /> . Opis nie powinien przekroczyć 156 znaków.

Meta opis i Meta tytuł można ustawić nie tylko dla witryny internetowej, ale też dla poszczególnych wpisów.  Jeśli korzystamy z WordPressa, aby uzupełnić meta tytuły i meta opisy możemy zainstalować wtyczkę Yoast SEO. Warto, by w Meta Tytule i Meta Opisie znalazły się słowa kluczowe opisujące nasz biznes w taki sposób, w jaki użytkownicy wyszukują go w wyszukiwarce Google.

Ustaw odpowiednie nagłówki

Na stronie możemy wykorzystać nagłówki o rożnych rozmiarach: od H1 do H6. Struktura nagłówków określa nie tylko ich rozmiar, ale też hierarchię i ważność. Poprawne wykorzystanie nagłówków jest bardzo istotne, a największa rolę mają nagłówki H1. Zawarte frazy w nagłówkach pomagają rozpoznać robotom wyszukiwarki tematykę podstrony. Najważniejszy element na witrynie oznacz nagłówkiem H1, który jest największy, np. oznacz nim  tytułu artykułu na swoim blogu.  Nagłówka H1 postaraj się użyć w tekście tylko raz i zadbaj, by znalazły się w nim słowa kluczowe w niezmienionej formie (bez odmiany przez przypadki), a jednocześnie tak, by tekst wyglądał neutralnie, np. wolne domki letniskowe nad morzem czekają na ciebie, a nie jak pisany typowo pod wyszukiwarki. Chodzi tu o zaufanie czytelnika, pamiętajmy, że piszemy dla ludzi i treść musi być logiczna, merytoryczna, bo tylko taka stanie się źródłem konwersji. Nie pozycjonujmy dla samego pozycjonowania, bo wyskoczenie na pierwszej stronie wyszukiwarki, to dopiero początek procesu sprzedaży. Do pozostałych śródtytułów dobrze sprawdzą się nagłówki H2, H3. Jeśli stosujesz wypunktowania, możesz użyć nagłówki H4-H6.

Dodaj linki wewnątrz artykułów do wcześniejszych treści

Linkowanie wewnętrzne to dodawanie linków do swoich wcześniejszych treści. Ważne, by użytkownik miał jasność, jaka treść znajduje się pod linkiem, dlatego anchor (tekst użyty w odnośniku) może składać się z kilku słów. Linkowanie wewnętrzne pomaga robotom Google indeksować stronę i poprawia pozycję witryny w wyszukiwarce. W dodatku użytkownicy mogą zapoznać się z wcześniejszymi treściami, co może przekonać ich do zakupu, a jednocześnie zmniejsza się współczynnik odrzuceń.

Ustaw opis alternatywny w obrazku

Atrybut alt, czyli innymi słowy opis alternatywny obrazka pokazuje się użytkownikowi w przypadku, gdy na urządzeniu nie można wczytać obrazka. Ponadto wyszukiwarki i roboty posługują się opisami, zawartymi w tym atrybucie. Dzięki niemu wyszukiwarka Google lepiej pozna, co przedstawiają zdjęcia umieszczone na twojej stronie, a dodatkowo chętniej wyświetli je w wyszukiwarce obrazów.

Zadbaj o szybkość wczytywania strony

Co wpływa na szybkość wczytywania się strony? Co najmniej kilka elementów. Po pierwsze wykup hosting u dobrego dostawcy. Po drugie pamiętaj o optymalizacji wielkości obrazów, ponieważ duże obrazy wolno się ładują (Możesz tutaj skorzystać z serwisu OptimiZilla) . Po trzecie wykorzystaj cachowanie, które przyspiesza ładowanie się strony. Dzięki cachowaniu statyczne elementy strony internetowej (np. zdjęcia) są zapamiętywane w pamięci przeglądarki internetowej podczas pierwszej wizyty i przy ponownej wizycie wyświetlane z pamięci przeglądarki internetowej, a nie z serwera. Dzięki temu mamy mniej zapytań do serwera zużywamy mniejszy transfer, dzięki czemu strona wczytuje się szybciej. Jeśli korzystasz z WordPressa możesz korzystać ze specjalnej wtyczki,np. Comet Cache. Po czwarte włącz kompresję Gzip, która pozwala na kompresję danych z serwera przesyłanych do przeglądarki użytkownika.

Zadbaj przyjazne adresy url

Przyjazne adresy URL to takie, które są atrakcyjne zarówno dla użytkowników (łatwe do zapamiętania, zanotowania i zrozumiałe), jak i dla wyszukiwarek, robotom łatwo je zaindeksować. Adresy zawierające znaki: ?,&, id zamień na prostsze. Wyszukiwarka nie czyta podkreślników (zastąp je myślnikami), ani nie rozpoznaje wielkich liter. Należy zwrócić uwagę też na długość adresu, która nie powinna przekraczać 120 znaków. Ważne, by przyjazny adres zawierał słowa kluczowe. Gotowe CMS-y, takie jak Joomla i WordPress dają możliwość włączenia przyjaznych adresów url w panelu administratora.

Brak ocen
Chwileczkę...

Dodaj komentarz