• Szybki kontakt:
  • + 48 81 307 77 17
  • kontakt@takmedia.pl

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

TakMedia - jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Wyślij zapytanie o ofertę

Możesz także do nas zadzwonić 81 307 77 17
lub napisać na adres kontakt@takmedia.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest TakMedia sp. z o.o. siedzibą w Lublinie, ul. Rusałka 4B, 20-103 Lublin.

Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania. Dane będą przetwarzane tak długo jak będzie do konieczne to jego obsługi. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania i przygotowania oferty. W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod adresem: iod@takmedia.pl.
czytaj całość zwiń

Co wybrać? AdWords Vs Pozycjonowanie

AdWords vs pozycjonowanie

Prowadząc stronę internetową na pewno chcesz, by była ona, najskuteczniej jak to możliwe wypromowana. Większości osób zależy na tym aby ich strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, ponieważ to z niej korzysta 98% internautów . By Twoja strona znalazła się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej, musisz podejmować konkretne strategie. Najpopularniejsze z nich to prowadzenie kampanii linków sponsorowanych oraz pozycjonowanie. Która z nich będzie dla Ciebie lepsza?

 

To nie jest to samo

Tak, przed przystąpieniem do analizy tych dwóch technik zwiększenia ruchu na stronie, musisz uświadomić sobie, że są to różne rodzaje aktywności, które opierają się na zupełnie innych zasadach i pozwalają na osiągnięcie odmiennych celów. Czym charakteryzuje się każda z nich?

AdWords jest usługą oferującą możliwość prowadzenia kampanii reklamowych. Została stworzona już kilkanaście lat temu przez firmę Google. Polega ona przede wszystkim na tym, że korzystający z niej użytkownik otrzymuje prawo do zamieszczania w wyszukiwarce swoich reklam przybierających najróżniejsze formy – m.in. banerów reklamowych umieszczanych w wybranych serwisach lub też śledzących osoby, które opuściły daną stronę WWW. Najpopularniejszym środkiem stosowanym w kampaniach AdWords, są jednak tzw. linki sponsorowane. Inaczej mówiąc, oznaczone stosowną sygnaturą odnośniki do promowanych witryn wyświetlane na stronach wyszukiwania nad lub pod naturalnymi wynikami.

Wspomniane już wielokrotnie pozycjonowanie to nic innego, jak ogół działań których celem jest podwyższenie pozycji witryny w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Co oznacza to określenie? Odnosi się ono do naturalnych rezultatów wyszukiwania. W odróżnieniu od wyników nieorganicznych, efekty organiczne bazują na „opiniach” robotów Google. To te wyniki, które wyszukiwarka uczciwie zaklasyfikowała jako najtrafniejsze i najbardziej przydatne użytkownikom. Nieorganiczne rezultaty wyszukiwania to zaś płatne reklamy z odpowiednią adnotacją.

 

Porównanie pozycjonowania i AdWords

Wiesz już, że to dwie oddzielne usługi. Co je łączy, a co dzieli?

Pierwsza z różnic pomiędzy strategią pozycjonowania stron internetowych a prowadzeniem kampanii reklamowych dotyczy czasu, w jakim każda z tych aktywności przynosi efekty. Po pierwsze, należy podkreślić, że chcąc uskuteczniać kampanię AdWords, musisz jedynie określić jej parametry – m.in. zdefiniować, na jakim obszarze i komu mają wyświetlać się reklamy oraz określić inne kwestie korzystając z możliwości, jakie daje AdWords. Gdy to zrobisz, działania promocyjne rozpoczną się w ciągu kilku godzin a ich rezultaty będą widoczne stosunkowo szybko. Inaczej sprawa wygląda, jeśli chodzi o SEO – tutaj skutki pozycjonowania w postaci zwiększenia ruchu na Twojej stronie zaobserwujesz dopiero po kilku miesiącach. Mowa tu oczywiście o uczciwych praktykach, tzw. White SEO, do których zaliczają się m.in. optymalizacja treści i kodu strony czy pozyskanie odnośników z podobnymi tematycznie serwisami.

Porównując te dwie strategie, nie sposób nie zwrócić uwagi na związane z nimi koszty. Korzystając z AdWords, płacisz za poszczególne kliknięcia w Twoją reklamę. Każdorazowe jej otwarcie warte jest od kilkudziesięciu groszy do kilkunastu złotych, zależy to od jakości reklamy oraz branży, w której działasz. Współpraca z agencją pozycjonerską wiąże się zwykle z rozliczeniem abonamentowym, na którego cenę składa się koszt pozyskania wartościowych linków prowadzących do Twojej witryny oraz praca, jaką w wypozycjonowanie strony musi włożyć specjalista. Mowa tu m.in. o dbaniu, by strona nie została zawirusowana, nie obfitowała w błędy, a także o unikalność jej treści. Wspomniane starania mogą jednak zaowocować nie tylko poprzez zwiększenie pozycji Twojej strony WWW w rankingach wyszukiwania. Umieszczając na niej wartościowy content, budujesz w oczach klientów (a nawet branżowej konkurencji) swój wizerunek fachowca.

Wspominając o kosztach, trzeba nadmienić, iż w przypadku Adwords sam decydujesz, ile płacisz. Powierzchnia reklamowa jest ograniczona i nie każdy się w niej mieści. Jeśli więc chcesz, by Twoje banery pojawiały się wysoko w rankingach wyszukiwania – musisz włożyć w kampanię AdWords więcej pieniędzy lub starać się konkurować jakością, lepsze treści pozwalają niekiedy na oszczędzanie sporych sum. Wiedz, że owe reklamy przestaną się wyświetlać natychmiast po tym, gdy wyczerpią się środki, jakie przeznaczyłeś na kampanię. By ją kontynuować, będziesz zmuszony dopłacić.

Istotne jest także to, że kampanię AdWords możesz w dowolnym momencie wyłączyć, aby po jakimś czasie ponownie ją uruchomić, a także zdefiniować pory, w jakich będą wyświetlane Twoje reklamy.

Warto również skoncentrować się na rezultatach, jakie dają te dwie strategie. Efekty pozycjonowania, choć będziesz musiał nie poczekać to okażą się długofalowe. Inaczej niż w przypadku reklam AdWords, które generują ruch dopóki się wyświetlają.

Co prawda, pozytywne skutki prowadzenia kampanii pozycjonowania są zdecydowanie trwalsze niż ma to miejsce w odniesieniu do AdWords, ale nie zawsze. Wpływ na nie mają bowiem algorytmy Google, które nader często się zmieniają. Np. wprowadzenie w 2011 r. algorytmu Panda sprawiło, że, kiedyś skuteczne szpikowanie tekstu słowami kluczowymi, teraz przynosi zupełnie odwrotne do zamierzonych efekty. Za karanie osób handlujących linkami odpowiedzialny jest zaś, funkcjonujący od 2012 r. algorytm Penguin.

Wiele osób twierdzi, że AdWords jest relatywnie proste w obsłudze i nie potrzeba pomocy specjalistów, by zaadaptować skuteczną kampanię. Nie jest to do końca prawdą, bowiem nieumiejętne prowadzenie takiej kampanii może szybko zaowocować bankructwem jej autora. Kampanię należy ciągle zoptymalizować aby nie płacić za kliknięcia które nie przynoszą konwersji.

Pozycjonowanie przekłada się tylko na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Natomiast reklamy AdWords mogą być dodatkowo wyświetlane w wielu serwisach partnerskich Google.

Niewątpliwą zaletą AdWords, jest możliwość przekierowywania reklam do dowolnych miejsc Twojej witryny. SEO tej opcji nie daje – to roboty Google decydują, które podstrony premiują wysokim miejscem w wyszukiwarce.

Nie sposób stwierdzić, czy wspomniane na początku niniejszego tekstu różnice pomiędzy jawnością a anonimowością efektów omawianych strategii można zaliczyć na korzyść którejkolwiek z nich. Jest to spowodowane tym, że część użytkowników sieci chętnie klika w zachęcające reklamy, a wielu bardziej ufa organicznym wynikom wyszukiwania, bo zdaje sobie sprawę, że ich osiągniecie wiązało się dla właściciela witryny z nakładem nie tylko pieniędzy, ale i pracy.

 

Co więc jest skuteczniejsze?

Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Jak wyjaśnia początek niniejszego tekstu, SEO i AdWords to dwa różne działania, które się wzajemnie nie wykluczają. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, które mogą dla poszczególnych właścicieli stron WWW okazać się mniej lub bardziej istotne.

Najlepszym remedium wydaje się być korzystanie z obu tych typów działań e-marketingowych. Skumulowanie ich pozwala dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów, a wybranie jednej jest niemożliwe z uwagi na odmienne potrzeby. AdWords to forma promocji szczególnie użyteczna wtedy, gdy oczekujesz szybkich efektów albo, jeżeli nie jesteś pewien, jakie frazy kluczowe wybrać dla swojej firmy i chcesz przetestować poszczególne ich warianty. Pozycjonowanie wymaga zaś zintensyfikowanych wysiłków, nie jest zbyt elastyczne w swoim zakresie, ale przynosi trwalsze skutki. W AdWords można promować frazy mało popularne i „sezonowe” – np. „prezenty pod choinkę”, bo, jak zostało wspomniane, w przypadku SEO ciężko było by to wykonać, dlatego oba działania doskonale się uzupełniają.

Mając wybór, dlaczego rezygnować z którejkolwiek z opisanych strategii internetowej promocji?

Brak ocen
Chwileczkę...

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ